Over ons

Enthousiasme heeft een oorzaak


Udo de Haan - Communicatietrainer








































     
 







 
























 

De oprichting van het bedrijf De Haan Management Partners in de wereld van training en coaching, is een logische stap geweest. Voor de initiatiefnemer Udo de Haan wel te verstaan.  Na zijn studie ‘Bedrijfskader’ en vele studies/training op het gebied van verkoop, inkoop, automatisering, gedraganalyes, Leiderschap en Training/Coaching, richtte hij zich vooral op de communicatie met en door mensen. Het enthousiasmeren van mensen, hen inzicht geven in het anders kijken naar henzelf en hun gebeurtenissen, is zijn grootste kracht.Niets is onmogelijk voor hen die willen” is dan ook één van zijn lijfspreuken.


Voor De Haan Management Partners is hij een ervaren, seniore begeleider op het vlak van communicatie voor directie– en managementtraining, coaching, leiderschapstraining, verkoop- en inkooptrainingen, peptalks en spreektrainingen.
Naast communicatieve modules worden ook door hem trainingen in commerciële onderhandelingen, schriftelijk rapporteren, presentaties, persoonlijke effectiviteit en samenwerkingstrainingen gegeven.

Dat mensen soms niet willen, mogen of kunnen praten met elkaar, intrigeert hem telkens weer. Vaak ligt hier de sleutel van de oplossingen bij zakelijke of privé problemen. Een gebrek aan communicatie. Terwijl er samen veel meer te bereiken is dan individueel.

Mensen zijn diamanten. Waardevol. Maar om ze nog waardevoller te maken, moeten ze geslepen worden.

Daarom was de certificering als DISC® trainer de volgende logische stap. DISC® is een instrument dat gedrag- en communicatiepatronen zichtbaar maakt, waardoor open communicatie kan plaatsvinden. Een onmisbaar tool dat al zoveel mensen inzichtelijk heeft gemaakt van hun eigen gedragingen en die van anderen. Maar vooral hoe deze in hun eigen omgeving positief kunnen worden beïnvloed. Vooral de spiegel die leidt tot zelfinzicht is een verademing voor mensen. Van welke activiteit in hun leven gaan ze glunderen, stralen ze enthousiasme uit. Daar zijn we naar op zoek. “Doen waar je goed in bent”, is dan ook zijn tweede motto.


Hij prijst zich gelukkig dat hij zoveel, diepgaande management-ervaringen heeft mogen opdoen in een flink aantal branches, zoals de reiswereld, mode, automatisering, transport, informatietechnologie en bankenwereld. Als ICT-adviseur heeft hij binnen de Rabobank Groep, een ICT-inkoopafdeling opgezet. Een volledig nieuwe kijk op de (ICT) inkoopfunctie, bracht mede door zijn inzet en samenwerking met andere professionals van Rabobank Nederland, een inkoopgroep van wereldformaat. 
Ervaringen die hij nu graag deelt met anderen.

Sinds 2002 is hij trainer/docent bij NEVI Inkoopopleidingen. Inkopers en verkopers hebben dezelfde vaardigheden nodig om tot een optimaal, commercieel resultaat te komen. En daar is nog een weg te gaan. Waar de verkopers gaan voor de relatie, is de inkoper vaak nog de ‘remmer in relaties’. Als je iets gedaan wilt krijgen met of door anderen, is het product of dienst niet belangrijk. Het vertrouwen van de ander in jou, is bepalend voor de gunning.

Daarna reisde hij als leidinggevende van die afdeling, de wereld over voor de Rabobank Groep (= Rabobanken, Interpolis, Robeco, Alex, Bizner, Bouwfonds, Schretlen) om bruikbaarheid van nieuwe producten en diensten in de onderzoekslaboratoria van de TOP-100 bedrijven op bruikbaarheid te beoordelen.

Daarnaast heeft hij de inkoop van Marketing & Communicatie van Rabobank Nederland geprofessionaliseerd en voorzien van een nieuwe aanpak: efficiënter, sneller en goedkoper.

Parallel daaraan heeft hij 10 jaar in de RETAIL, in het familiebedrijf (in exclusieve herenmode) zijn sporen verdiend in inkoop, verkoop en ad-interim bedrijfsleiding.

In 2005 werd hem, na een zware maagoperatie en bijkomende complicaties, (longembolie/ longontsteking) duidelijk dat er een nieuw plan voor zijn leven was.

De positieve drive die daarvan uitgaat, gecombineerd met enthousiasme, plezier in kennisoverdracht en een doel voor ogen houdend, maakt het waardevol. 

Ook reserveert hij tijd om zich belangeloos in te zetten voor de medemens in moeilijke omstandigheden.

Inmiddels heeft hij vele samenwerkers in de
volgende branches succesvol getraind:
- Banken
- Verzekeraars
- Handelsbedrijven
- Industriële bedrijven
- Telecommunicatie
- Facilitaire bedrijven
- Detailhandel
- Nutsbedrijven
- Bouwsector
- ICT sector
- Zorg sector
- Politieke partijen

Hoe succesvol? Kijk hier wat anderen zeggen.






Waarom voor ons kiezen?
  • Ongeveer 15 jaar ervaring in communicatietrainingen.
  • Onze KIPba ® trainingmethode leidt aantoonbaar tot succes.
  • Lees hier wat onze deelnemers van onze maatwerktrainingen vonden
  • Het is onze ervaring en passie die uw onderneming brengt naar meer succes.
  • Zoals onze relaties al opmerkten: "Hij leeft zich volledig in, in het bedrijf en levert maatwerktraining en geen standaard training"
  • Wij laten samenwerkers in uw onderneming dát doen waar ze sterk in zijn.
  • Topbedrijven zijn díe bedrijven die succesvol zijn vanwege enthousiaste werknemers.
  • Wij focussen op iemands sterke punten – laten doen waar iemand goed in is.
  • U en uw medewerkers worden daardoor enthousiast.
  • Uw bedrijf wordt een topbedrijf.
Daarom kiest u voor De Haan Management Partners. 
 
L




Van Oldenbarneveltlaan 73
3332 JG Zwijndrecht
Nederland
T  078 - 7 50 76 48
E  info@dhmp.nl
I  www.dhmp.nl
IBAN  NL62 RABO 0134367413
BIC  RABONL2U
BTW  NL0953.77.049.B01
KVK  24418163
© Copyright 2014 - DHMP Algemene voorwaarden