Over het ontstaan van KIPba Top Training

Enthousiasme heeft een oorzaak

De oprichting - de aanleiding

De oprichting van het bedrijf De Haan Management Partners - KIPBa TOP Training en Coaching is een logische stap geweest. Voor de initiatiefnemer Udo de Haan wel te verstaan. Na zijn studie ‘Bedrijfskader’ en vele studies/training op het gebied van verkoop, inkoop, automatisering, gedragsanalyes, leiderschap en training / coaching, richtte hij zich vooral op de communicatie met en door mensen. 

De richting - waar zijn we goed in

Het enthousiasmeren van mensen, hen inzicht geven in het anders kijken naar henzelf en hun gebeurtenissen, is zijn grootste kracht. “Niets is onmogelijk voor hen die willen” is dan ook één van zijn lijfspreuken.
Dat mensen soms niet willen, mogen of kunnen praten met elkaar, intrigeert hem telkens weer. Vaak ligt hier de sleutel van de oplossingen bij zakelijke of privé problemen. Een gebrek aan communicatie. Terwijl er samen veel meer te bereiken is dan individueel.

Mensen zijn diamanten

Mensen zijn diamanten. Waardevol. Maar om ze nog waardevoller te maken, moeten ze geslepen worden.
Daarom was de certificering als DISC® trainer de volgende logische stap. DISC® is een instrument dat gedrag- en communicatiepatronen zichtbaar maakt, waardoor open communicatie kan plaatsvinden. Een onmisbaar tool dat al zoveel mensen inzichtelijk heeft gemaakt van hun eigen gedragingen en die van anderen. Maar vooral hoe deze in hun eigen omgeving positief kunnen worden beïnvloed. Vooral de spiegel die leidt tot zelfinzicht is een verademing voor mensen. Van welke activiteit in hun leven gaan ze glunderen, stralen ze enthousiasme uit. Daar zijn we naar op zoek. “Doen waar je goed in bent”, is dan ook zijn tweede motto.

Trainer sinds 2003

Udo de Haan - Gedragsdeskundige

Sinds 2003 maakt NEVI Purspective gebruik van zijn kennis en ervaring als trainer/docent. Inkopers en verkopers hebben dezelfde vaardigheden nodig om tot een optimaal, commercieel resultaat te komen. En daar is nog een weg te gaan. Waar de verkopers gaan voor de relatie, is de inkoper vaak nog de ‘remmer in relaties’.

Ervaring is belangrijk

We hebben veel diepgaande management-ervaringen mogen opdoen in een flink aantal branches, zoals de reiswereld, mode, automatisering, transport, ICT en de bancaire wereld.  
Ervaringen die hij nu graag deelt met anderen.

Daarnaast de Marketing & Communicatie van Rabobank Nederland op inkoopgebied geprofessionaliseerd en voorzien van een nieuwe aanpak: efficiënter, sneller en goedkoper.

Parallel daaraan heeft hij 10 jaar in de RETAIL, in het familiebedrijf (in exclusieve herenmode) zijn sporen verdiend in inkoop, verkoop en ad-interim bedrijfsleiding.

Leren is groeien

De rode draad in zijn leven is telkens 'opnieuw leren' geweest. Zowel qua kennis als op het gezondheidsvlak.

In 2005 zorgde een zware maagoperatie en bijkomende complicaties ervoor dat hij opnieuw moest leren eten.

In 2016 zorgde een vervanging van een kniegewricht dat hij opnieuw moest leren lopen.

De positieve drive die daarvan uitgaat, gecombineerd met enthousiasme, plezier in kennisoverdracht, anderen laten groeien en een doel voor ogen houdend, maakt het leven waardevol.

Udo de Haan

Waar zijn onze trainingen succesvol gebleken

Inmiddels hebben we sinds 2007 voor KIPba Top Training en ook daarvoor, vele samenwerkers in de volgende branches succesvol getraind:
- Banken
- Verzekeraars
- Handelsbedrijven
- Industriële bedrijven
- Telecommunicatie
- Facilitaire bedrijven
- Detailhandel
- Nutsbedrijven
- Bouwsector
- ICT sector
- Zorg sector
- Politieke partijen

Hoe succesvol? Kijk hier wat anderen zeggen